Monday, March 28, 2011

Macarons ku menjadik...

Yeyyyyyy.....akhirnyer macarons aku menjadik..Punyerlah aku hepi mase tgok Macarons aku dalam avon naik dengan cantiknyerr.. tanpa sebarang rekahan di permukaan..bersama kaki di lapisan bawah yg sgt cumel...terjerit2 aku panggil cik suami...berlari2 die amik kamera & snap gambar mase dalam oven lagi..



Lepas kuar jek dri oven x sabar2 aku nak mkn..tpi alamakkk..aku x blaja buat filling lagi macam mane..so aku tgok dalam fridge aku ader jam strawberi,so aku tibai jeklah kat Macarons aku..hasilnyerr..agak membanggakan..la..la...la...



Meh biar aku ceritakan macam maner rasenyer Macarons ni...kulit diluarnyer agak manis tetapi kita dapat rasa almond yg sedap sangat bercampur ngn gula tu..mcm rase biskut almond..kt kuar lapisan mase kita mula2 gigit tu rase rangup & bila kt tengah rase mcm chewy jek..Oleh kerana Macarons agak manis so bagi aku kita kena guna filling yg agak masam tuk balancekan rase masam manis tu...bila letak jem strawberi rasenyerr...uuhhhh....hebattt..mcm ni rupernyer rasa macarons yg payah sgt nak buat tuu..Macarons akan bertambah hebat klu kte dihidangkan bersama secawan teh'o'..Kali ni aku pilih tuk makan Macarons dengan Teh Strawberry Cameron....la..la..la..



Sedapnyerrrr.....rase mcm chewing gum pun aderr...
Sekejap ader....


Sekejap tak ada..hikss..

No comments:

Post a Comment